Needs of locals?

Pour poser des questions, donner des conseils, etc.
Ask questions, help people to better prepare their next visit.
Northern
Messages : 1
Inscription : 26 déc. 2019 21:15

Needs of locals?

Message par Northern »

This is our 7th visit to Cuba but we have never been to Cayo Largo where there are no permanent residents before. In other instances we have taken family items and clothing for hotel staff and people in local villages. What is currently required by people in this area with the recent shortages and do they appreciate these types of items? Thanks.
MandEOntario
Messages : 14
Inscription : 28 juil. 2013 22:44

Re: Needs of locals?

Message par MandEOntario »

Over the years of many visits to CL, we have gifted baseball gloves, tennis and baseballs, inflatable beach toys, hats, backpacks, men's, women's and children's branded clothing, evg clutches/shoulderbags, footwear, accessories, school supplies, etc.
Although they always sincerely appreciated any and all gifts, we've come to learn that because the workers come in from another island or the mainland (work at CL for 20 days on, then have 10 days off), they each have a modest luggage allowance and can only carry so much on their boat ride back home. As such, we believe that they actually prefer cash gifts (via discreet tipping) in Cdn or Cuban paper currency. Also they cannot easily exchange Loonie and Twonie coins and tend to rely on Cdn guests to exchange these coins to Cdn paper currency. In addition to the usual bartender, server and housekeeper gratuities, we also try to do our best in remembering to also tip lifeguards, cooks, groundskeepers, beach seaweed rakers, chair guys, pool and washroom/floor cleaners, spa/massage staff, maintenance, bellmen and front desk staff, and the currency exchange booth person. They are often forgotten or get so much less than bartenders for example... yet they work so much harder. In our workplaces, we always said to ourselves that 'no one is above the broom', and every worker makes an important contribution to a successful operation, and in this case, our vacation. In terms of how much to tip, do whatever amounts you are comfortable with. They do not 'expect' tips, but they certainly appreciate them. And it makes us feel good in helping them out a bit because they only get very low wages.
MandEOntario
Messages : 14
Inscription : 28 juil. 2013 22:44

Re: Needs of locals?

Message par MandEOntario »

Cadeaux d'appréciation pour les Cubains locaux

(Google a fourni cette traduction ...)

Au fil des années de nombreuses visites à CL, nous avons offert des gants de baseball, des tennis et des balles de baseball, des jouets de plage gonflables, des chapeaux, des sacs à dos, des vêtements de marque pour hommes, femmes et enfants, des pochettes / sacs à bandoulière evg, des chaussures, des accessoires, des fournitures scolaires, etc.
Bien qu'ils aient toujours sincèrement apprécié tous les cadeaux, nous avons appris que parce que les travailleurs viennent d'une autre île ou du continent (travaillent à CL pendant 20 jours, puis ont 10 jours de congé), ils ont chacun un bagage modeste allocation et ne peut emporter autant sur leur bateau de retour à la maison. À ce titre, nous pensons qu'ils préfèrent en fait les cadeaux en espèces (via des pourboires discrets) en dollars canadiens ou cubains. De plus, ils ne peuvent pas facilement échanger des pièces de monnaie Loonie et Twonie et ont tendance à compter sur les clients canadiens pour échanger ces pièces en monnaie papier canadienne. En plus des pourboires habituels du barman, du serveur et de la femme de ménage, nous essayons également de faire de notre mieux pour ne pas oublier de donner des pourboires aux sauveteurs, aux cuisiniers, aux gardiens du sol, aux ramasseurs d'algues de plage, aux gars de chaise, aux nettoyeurs de piscine et de salle de bain / plancher, au personnel de spa / massage, d'entretien , les chasseurs et le personnel de la réception, et la personne de la cabine de change. Ils sont souvent oubliés ou reçoivent beaucoup moins que les barmen par exemple ... pourtant ils travaillent beaucoup plus dur. Dans nos lieux de travail, nous nous sommes toujours dit que «personne n'est au-dessus du balai», et chaque travailleur apporte une contribution importante à la réussite de l'opération, et dans ce cas, nos vacances. En ce qui concerne le montant du pourboire, faites ce qui vous convient. Ils n'attendent pas de pourboires, mais ils les apprécient certainement. Et cela nous fait du bien de les aider un peu car ils ne reçoivent que des salaires très bas.
Blues
Messages : 211
Inscription : 28 oct. 2016 12:19
Localisation : Sainte Julie

Re: Needs of locals?

Message par Blues »

merci mandontario pour avoir penser a traduire ce texte, j'apprecie :smt023 :smt038
Répondre